четвер, 22 жовтня 2020 р.

Українська література. 7 клас. 23.10.20. Тарас Шевченко

 Тема. Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»).

1. Розгляньте хмаринку слів. Запишіть, ким був Тарас Шевченко.

ІІ. Пригададайте , що вам відомо про життя і творчвсть Т.Шевченка.
1.Дата народження_____________
2.Місце народження____________
3. Родина Шевченків___________
4. Чому Шевченко покинув Україну?__________________
5. Де він навчався?__________________________________
6.Хто поміг йому стати вільним ( викупитися з кріпацтва)?________
7. Як називалася перша збірка? Коли вона вийшла? Скільки творів налічувала?_________________
8. За що Шевченка було заарештовано і вислано в солдати?____________
9. Скільки років він пробув на засланні?_____________________________
10. Коли і де помер? Де похований?___________________________________

ІІІ.Перегляньте відеоурок. Запишіть після перегляду, яка інформація була для вас новою.



IV. Робота над поезією "Мені тринадцятий минало"

     1.Виразне читання поезії.

Мені тринадцятий минало

Мені тринадцятий минало.

Я пас ягнята за селом.

Чи то так сонечко сіяло,

Чи так мені чого було?

Мені так любо, любо стало,

Неначе в Бога......

Уже прокликали до паю,

А я собі у бур’яні

Молюся Богу... І не знаю,

Чого маленькому мені

Тойді так приязно молилось,

Чого так весело було.

Господнє небо, і село,

Ягня, здається, веселилось!

І сонце гріло, не пекло!

Та недовго сонце гріло,

Недовго молилось...

Запекло, почервоніло

І рай запалило.

Мов прокинувся, дивлюся:

Село почорніло,

Боже небо голубеє

І те помарніло.

Поглянув я на ягнята —

Не мої ягнята!

Обернувся я на хати —

Нема в мене хати!

Не дав мені Бог нічого!..

І хлинули сльози,

Тяжкі сльози!.. А дівчина

При самій дорозі

Недалеко коло мене

Плоскінь вибирала,

Та й почула, що я плачу. /37/

Прийшла, привітала,

Утирала мої сльози

І поцілувала...

Неначе сонце засіяло,

Неначе все на світі стало

Моє... лани, гаї, сади!..

І ми, жартуючи, погнали

Чужі ягнята до води.

2.  Обговорення змісту поезії у формі бесіди за питаннями.

1.   -- Як склалася доля малого Тарасика?

6. - Хто допоміг хлопцю, коли він розплакався? Як хлопець сприйняв ласку, доброту героїні?

7.     - Чому, на думку хлопця, йому «бог нічого не дав»?

8.    -Чому сльози хлопця у творі названі тяжкими?

1         - На скільки частин можна поділити даний твір? Доберіть до них заголовок.

-   - Чи можемо ми назвати цю поезію автобіографічною? Відповідь обґрунтуйте.

Домашнє завдання

Заповніть «Паспорт» твору.

І.Тема: 

ІІ. Основна думка: 

ІІІ.Художні засоби:

1.Риторичні оклики: 

2. Риторичні запитання: 

3.Порівняння: 

4. Метафори: 

5. Епітети: 


Немає коментарів:

Дописати коментар